Молитвы на кладбище, как поминать усопшего

Молитва за упокой души новопреставленного до 40 дней. Текст молитвы за усопшего после 40 дней. Зачем молиться? Как читать поминальную молитву?

Упокой, Господи, души усопших раб Твоих: родителей моих, сродников, благодетелей (имена), и всех православных христиан, и прости им вся согрешения вольная и невольная, и даруй им Царствие Небесное.

Короткая молитва об усопшем

Со святыми упокой, Христе,
Души рабов Твоих,
Там, где нет ни боли, ни скорби, ни стенания,
Но жизнь бесконечная.

Со святыми упокой!

Молитва об усопшем на церковнославянском

Читать до 40 дней

«Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежде живота вечнаго преставльшагося* раба Твоего, брата нашего [Имя], и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящим Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице и Троицу во Единстве православно даже до последняго своего издыхания исповеда. Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя, вместо дел вмени, и со святыми Твоими, яко Щедр, упокой: несть бо человек, иже поживет и не согрешит, но Ты Един еси кроме всякаго греха и правда Твоя правда во веки, и Ты еси Един Бог милости и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно и во веки веков. Аминь.»

До 40-го дня после смерти полагается читать «новопреставленного», после 40-го дня — «преставльшагося».

Молитва об умершем до 40 дней

Православный журнал «Фома» дает более простую версию, удобную для чтения на современном русском:

Молитвы на кладбище, как поминать усопшего

Эту молитву читают все 40 дней со дня смерти и перед годовщиной за 40 дней до дня смерти ежедневно.

Можно читать любой вариант, Господь услышит непритворные мольбы истинно верующего христианина.

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго новопреставленного раба Твоего (или рабы Твоей), имярек, и яко благ и человеколюбец, отпущаяй грехи и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, возставляя его во святое второе пришествие Твое в причастие вечных Твоих благ, ихже ради в Тя Единаго верова, истиннаго Бога и Человеколюбца. Яко Ты еси воскресение и живот, и покой рабу Твоему, имярек, Христе Боже наш. И Тебе славу возсылаем, со безначальным Твоим Отцем и с Пресвятым Духом, ныне и присно и во веки веков, аминь.

Молитва об усопшем до 40 дней

Молитва об усопшем христианине

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежди живота вечнаго преставльшагося раба Твоего, брата нашего (имя), и яко Благ и Человеколюбец, отпущаяй грехи, и потребляяй неправды, ослаби, остави и прости вся вольная его согрешения и невольная, избави его вечныя муки и огня геенскаго, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благих, уготованных любящым Тя: аще бо и согреши, но не отступи от Тебе, и несумненно во Отца и Сына и Святаго Духа, Бога Тя в Троице славимаго, верова, и Единицу в Троице и Троицу во Единстве, православно даже до последняго своего издыхания исповеда.

Темже милостив тому буди, и веру, яже в Тя вместо дел вмени, и со святыми Твоими яко Щедр упокой: несть бо человека, иже поживет и не согрешит. Но Ты Един еси кроме всякаго греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты еси Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу возсылаем Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне и присно, и во веки веков. Аминь.

Молитву об усопшем православном христианине читать после 40 дней со дня упокоения.

Зачем молиться об умерших

Пока человек жив, он способен к добрым поступкам и может исповедоваться и покаяться в недостойных деяниях. После смерти остается уповать на милость Божью и на молитвы живых и их добрые дела в память усопшего. Молитвой мы облегчаем страдания душ усопших христиан.

Для православных особо важны молитвы близких в первые 40 дней после смерти (см. Посмертная судьба души).

Как правильно молиться

Молитвы на кладбище, как поминать усопшего

Образ Спасителя

Есть несколько способов вознести молитву за упокой души православного. Это поминальные записки для литургии в церкви, это молитва возле иконы.

Молитвы дома

Сила молитвы будет больше возле образа Святого, у иконы Христа или Богородицы, а также возле портрета или фотографии, покойного, за кого возносится молитва.

Нужно выделить время и создать спокойную обстановку, например, зажечь свечу. Можно символическую. Помыслы должны быть чисты, и ничто не должно отвлекать от мысленного общения с Богом.

Текст молитвы за упокой души можно иметь перед глазами, а краткую поминальную молитву можно выучить наизусть.

Молитва Пресвятой Богородице об усопших

Особо сильная молитва об усопшем обращена к Богородице. Христиане верят, что Царица Небесная ходатайствует перед своим Сыном, Господом Богом, о милости к новопреставленной душе.

Пресвятая Владычице Богородице! К Тебе прибегаем, Заступнице наша: Ты бо скорая еси помощница, наша ходатаица у Бога неусыпающая! Наипаче же молим Тя в час сей: помози новопреставленному (-ной) рабу Твоему (рабе Твоей) (имя) прейти страшный и неведомый оный путь; молим Тя, Владычице мира, силою Твоею отжени от движимой страхом души его (ея) страшныя силы темных духов, да смятутся и посрамятся пред Тобою; свободи ю от истязания воздушных мытарей, разори советы их и низложи их, яко зломыслящих врагов. Буди ему, о Всемилостивая Госпоже Богородице, заступницею и защитницею от воздушного князя тьмы, мучителя и страшных путей стоятеля; молим Тя, Пресвятая Богородице, ризою Твоею честною Защити ю, да тако безбоязненно и невозбранно прейдет от земли на небо.

Молим Тя, Заступнице наша, заступи за раба Твоего (рабу Твою) Матерним Твоим у Господа дерзновением; молим Тя, Помоще наша, помози ему (ей), имущему (-щей) судитися еще прежде онаго Страшнаго судилища, помози убо оправдатися пред Богом, яко Творцем неба и земли, и умоли Единороднаго Сына Твоего, Господа Бога и Спаса нашего Иисуса Христа, да упокоит усопшаго (-ую) в недрах Авраама с праведными и всеми святыми. Аминь.

Молитва Божией Матери об усопшем

Молитвы на кладбище — как поминать усопшего Потеря близкого — тяжелый момент. Все, чем мы можем помочь душе умершего человека — это молитва. Поминать усопшего можно в храме или келейно, молитвы на кладбище тоже не запрещены, а наоборот поощряются Церковью. Был даже написан специальный Чин литии, совершаемой мирянином дома и на кладбище. Чин литии, совершаемой […]

Молитвы на кладбище — как поминать усопшего Потеря близкого — тяжелый момент. Все, чем мы можем помочь душе умершего человека — это молитва. Поминать усопшего можно в храме или келейно, молитвы на кладбище тоже не запрещены, а наоборот поощряются Церковью. Был даже написан специальный Чин литии, совершаемой мирянином дома и на кладбище. Чин литии, совершаемой […]

Молитвы на кладбище, как поминать усопшего

Молитвы на кладбище — как поминать усопшего

Потеря близкого — тяжелый момент. Все, чем мы можем помочь душе умершего человека — это молитва. Поминать усопшего можно в храме или келейно, молитвы на кладбище тоже не запрещены, а наоборот поощряются Церковью. Был даже написан специальный Чин литии, совершаемой мирянином дома и на кладбище.

Чин литии, совершаемой дома и на кладбище

Мо­ли́т­ва­ми свя­ты́х оте́ц на́­ших, Го́с­по­ди Иису́­се Хрис­те́, Бо́­же наш, по­ми́­луй нас. Ами́нь.

Сла́­ва Те­бе́, Бо́­же наш, сла́­ва Те­бе́.

Ца­рю́ Не­бе́с­ный, Уте́­ши­те­лю, Душе́ и́с­ти­ны, И́же везде́ сый и вся ис­пол­ня́­яй, Со­кро́­ви­ще бла­ги́х и жи́з­ни По­да́­те­лю, прииди́ и все­ли́­ся в ны, и очи́с­ти ны от вся́­кия скве́р­ны, и спа­си́, Бла́же, ду́­ши на́­ша. (молитва Святому Духу не читается от Пасхи до Дня Святой Троицы)

Свя­ты́й Бо́­же, Свя­ты́й Кре́пкий, Свя­ты́й Безсме́ртный, по­ми́­луй нас. (три́жды)

Сла́­ва Отцу́ и Сы́­ну и Свя­то́­му Ду́ху, и ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Пре­свя­та́я Тро́­ице, по­ми́­луй нас; Го́с­по­ди, очи́с­ти гре­хи́ на́­ша; Вла­ды́­ко, прости́ без­за­ко́­ния на́­ша; Свя­ты́й, посети́ и ис­це­ли́ не́­мо­щи на́­ша, и́ме­не Тво­его́ ра́­ди.

Го́с­по­ди, по­ми́­луй (три́жды)

Сла́­ва Отцу́ и Сы́­ну и Свя­то́­му Ду́ху, и ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

О́т­че наш, И́же еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рст­вие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на не­бе­си́ и на зем­ли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́­ви нам долги́ на́­ша, я́ко­же и мы оставля́ем должнико́м на́­шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но из­ба́­ви нас от лу­ка́­ва­го.

Го́с­по­ди, по­ми́­луй. (12 раз)

Сла́­ва Отцу́ и Сы́­ну и Свя­то́­му Ду́ху, и ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Прииди́те, поклони́мся Царе́ви на́­ше­му Бо́­гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Хри­сту́, Царе́ви на́­ше­му Бо́­гу.

Прииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Хри­сту́, Царе́ви и Бо́­гу на́­ше­му.

Псалом 90

Жи­вы́й в по́­мо­щи Вы́ш­ня­го, в кро́­ве Бо́­га Не­бе́с­на­го водвори́тся. Рече́т Го́сподеви: Засту́пник мой еси́, и При­бе́­жи­ще мое́, Бог мой, и упова́ю на Не­го́. Я́ко Той из­ба́­вит тя от се́­ти ло́вчи и от словесе́ мяте́жна, плещма́ Свои́ма осени́т тя, и под криле́ Его́ наде́ешися: ору́­жи­ем обы́дет тя и́стина Его́. Не убои́шися от стра́ха нощна́го, от стре́лы летя́щия во дни, от ве́щи во тьме преходя́щия, от сря́ща и бе́са полу́деннаго. Паде́т от стра­ны́ твоея́ ты́сяща, и тма одесну́ю те­бе́, к те­бе́ же не прибли́жится: оба́­че очи́­ма твои́ма смо́триши, и воз­дая́­ние гре́ш­ни­ков у́зриши. Я́ко Ты, Го́с­по­ди, упо­ва́­ние мое́, Вы́ш­ня­го положи́л еси́ при­бе́­жи­ще твое́. Не прии́дет к те­бе́ зло, и ра́на не прибли́жится те­ле­си́ тво­ему́. Я́ко а́н­ге­лом Сво­и́м запове́сть о те­бе́, сохрани́ти тя во всех путе́х тво­и́х. На ру­ка́х во́змут тя, да не когда́ преткне́ши о ка́­мень ногу́ твою́. На а́спида и васили́ска насту́пиши, и попере́ши льва и зми́я. Я́ко на Мя упова́, и изба́влю и; покры́ю и, я́ко по­зна́ и́мя Мое́. Воззове́т ко Мне, и услы́шу его́; с ним есмь в ско́р­би, изму́ его́, и просла́влю его́; долгото́ю дний испо́лню его́, и явлю́ ему́ спа­се́­ние Мое́.

Сла́­ва Отцу́ и Сы́­ну и Свя­то́­му Ду́ху, и ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Алли­лу́иа, алли­лу́иа, алли­лу́иа, сла́­ва Те­бе́, Бо́­же. (три́жды)

Тропа́рь, глас 4-й:

Со ду́хи пра́­вед­ных сконча́вшихся, ду́­шу раба́ Тво­его́, Спа́­се, упоко́й, сохраня́я ю во блаже́нной жи́з­ни, я́же у Те­бе́, Че­ло­ве­ко­лю́б­че.

В поко́ищи Тво­е́м, Го́с­по­ди, иде́­же вси святи́и Твои́ упокоева́ются, упоко́й и ду́­шу раба́ Тво­его́, я́ко Еди́н еси́ Человеколю́бец.

Сла́­ва Отцу́ и Сы́­ну и Свя­то́­му Ду́ху.

Ты еси́ Бог, соше́дый во ад, и у́зы окова́нных разреши́мый, Сам и ду́­шу раба́ Тво­его́ упоко́й.

И ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Еди́на Чи́с­тая и Непоро́чная Де́­во, Бо́­га без се́мени ро́жд­шая, мо­ли́ спас­ти́­ся душе́ его́.

Седа́лен, глас 5-й:

По­ко́й, Спа́­се наш, с пра́­вед­ны­ми раба́ Тво­его́, и се­го́ всели́ во дворы́ Твоя́, я́ко­же есть пи́сано, презира́я, я́ко Благ, прегреше́ния его́ во́льная и нево́льная, и вся я́же в ве́дении и не в ве́дении, Че­ло­ве­ко­лю́б­че.

Конда́к, глас 8-й:

Со свя­ты́­ми упоко́й, Хрис­те́, ду́­шу раба́ Тво­его́, иде́­же несть бо­ле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жизнь без­ко­не́ч­ная.

И́кос:

Сам Еди́н еси́ Безсме́ртный, сотвори́вый и созда́вый че­ло­ве́­ка, земни́и у́бо от зем­ли́ созда́хомся, и в зе́м­лю ту́южде по́йдем, я́ко­же повеле́л еси́, Созда́вый мя и реки́й ми: я́ко земля́ еси́, и в зе́м­лю отъи́деши, а́може вси челове́цы по́йдем, надгро́бное ры­да́­ние творя́ще песнь: алли­лу́иа, алли­лу́иа, алли­лу́иа.

Досто́йно есть я́ко во­и́с­тин­ну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Приснобла́же́нную и Пренепоро́чную и Ма́­терь Бо́­га на́­ше­го. Чест­не́й­шую Хе­ру­ви́м и сла́в­ней­шую без срав­не́­ния Се­ра­фи́м, без истле́ния Бо́­га Сло́ва ро́ждшую, су́­щую Богоро́дицу Тя ве­ли­ча́­ем.

Сла́­ва Отцу́ и Сы́­ну и Свя­то́­му Ду́ху, и ны́­не и при́с­но и во ве́­ки ве­ко́в. Ами́нь.

Го́с­по­ди, по­ми́­луй (три́жды), благослови́.

Мо­ли́т­ва­ми свя­ты́х оте́ц на́­ших, Го́с­по­ди Иису́­се Хрис­те́, Бо́­же наш, по­ми́­луй нас. Ами́нь.

Во блаже́нном успе́нии ве́чный по­ко́й по­да́ждь, Го́с­по­ди, усо́пшему рабу́ Тво­ему́ (и́мя), и со­тво­ри́ ему́ ве́ч­ную па́­мять.

Ве́ч­ная па́­мять. (три́жды)

Душа́ его́ во бла­ги́х водвори́тся, и па́­мять его́ в род и род.

Читайте также

Много лет Правмир работает для вас и благодаря вам. Все тексты, фото и видео созданы только благодаря вашей поддержке. Вы создаёте материалы, которые помогают людям.

Поддержите Правмир сейчас! Сделайте небольшой вклад: 50, 100, 200 рублей — чтобы Правмир продолжался!

Упоко́й, Го́споди, ду́ши усо́пших раб Твои́х: роди́телей мои́х, сро́дников, благоде́телей (име­на), и всех правосла́вных христиа́н, и про­сти́ им вся согреше́ния во́льная и нево́льная, и да́руй им Ца́рствие Небе́сное.

Молитва об усопшем до 40 дней 2

Помя­ни́, Го́споди Бо́же наш, в ве́ре и наде́жди живо­та́ новопреста́вленнаго раба́ Тво­е­го́ (рабу́ Твою́, раб Твои́х) (имя), и я́ко Благ и Человеколю́бец, отпуща́яй гре­хи́, и потребля́яй непра́вды, осла́би, оста́ви, и про­сти́ вся во́льная его́ (ея́) согреше́ния и нево́льная, возставля́я его́ (ю) во свято́е второ́е прише́ствие Твое́ в прича́стие ве́чных Твои́х благ, и́хже ра́ди в Тя еди́наго ве́рова, и́стиннаго Бо́га и Человеколю́бца; я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й рабу́ Тво­е­му́ (имя), Хри­сте́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Молитва об усопшем после 40 дней 3

Помя­ни́, Го́споди Бо́же наш, в ве́ре и наде́жди живо­та́ ве́чнаго преста́вльшагося раба́ Тво­е­го́, бра́та на́шего (имя), и я́ко Благ и Человеколю́бец, отпуща́яй гре­хи́, и потребля́яй непра́вды, осла́би, оста́ви и про­сти́ вся во́льная его согреше́ния и нево́льная, изба́ви его ве́чныя му́ки и огня́ гее́нскаго, и да́руй ему прича́стие и наслажде́ние ве́чных Твои́х благи́х, угото́ванных лю́бящым Тя: а́ще бо и согре­ши́, но не отсту­пи́ от Тебе́, и несумне́нно во Отца́ и Сы́на и Свята́го Ду́ха, Бо́га Тя в Тро́ице сла́вимаго, ве́рова, и Еди́ницу в Тро́ице и Тро́ицу во Еди́нстве, правосла́вно да́же до после́дняго сво­е­го́ издыха́ния испове́да.
Т е́мже ми́лостив тому́ бу́ди, и ве́ру, я́же в Тя, вме́сто дел вме­ни́, и со святы́ми Твои́ми я́ко Щедр упоко́й: несть бо челове́ка, и́же поживе́т и не согреши́т. Но Ты Еди́н еси́ кро­ме́ вся́каго гре­ха́, и пра́вда Твоя́, пра́вда во ве́ки, и Ты еси́ Еди́н Бог ми́лостей и щедро́т и человеколю́бия, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в.

Пере­вод: Помя­ни, Гос­по­ди Боже наш, (по нашей) вере и надеж­де на жизнь веч­ную пре­ста­вив­ше­го­ся раба Тво­е­го (имя усоп­ше­го). И, посколь­ку ты Благ и Чело­ве­ко­лю­бив, отпу­сти (ему) гре­хи, пре­не­бре­ги само­об­ма­ном (его), ума­ли, осво­бо­ди, оставь и про­сти ему все гре­хи его, созна­тель­но и неосо­знан­но совер­шен­ные, избавь его от нака­за­ния бес­ко­неч­но­го и огнен­ной кары, и даруй ему при­част­ность к веч­ным Тво­им бла­гам, кото­рые при­го­тов­ле­ны любя­щим Тебя и радость от них: пусть он и согре­шил, но не отсту­пил же (он) от Тебя (не пре­дал); и, несо­мнен­но, веро­вал в Отца и Сына и Свя­то­го Духа — Бога, про­слав­ля­е­мо­го (нами все­ми) как Тро­и­цу; и до послед­не­го вздо­ха сво­е­го (он) при­дер­жи­вал­ся этого.
Поэто­му будь мило­стив, и (этой) верой в Тебя заме­ни дела его и поме­сти его сре­ди свя­тых Сво­их: ведь, нет же чело­ве­ка, кото­рый про­жи­ва­ет жизнь без гре­ха. Это, лишь Ты Один таков — Без­гре­шен и прав­да Твоя — абсо­лют­на, Ты — Еди­ный и Един­ствен­ный Бог — мило­сти­вый, щед­рый и дей­стви­тель­но любя­щий нас, людей. И (мы) — сла­ву Тебе вос­сы­ла­ем (из сер­дец наших) — как Отцу и Сыну и Свя­то­му Духу — и сей­час, как и рань­ше — и все­гда, вове­ки. Аминь (то есть, я гово­рю то, что до́лжно по зако­ну Твоему).

М оли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

С ла́ва Тебе́, Бо́же наш, сла́ва Тебе́.

С вяты́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

П ресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Г о́споди, поми́луй. (Трижды)

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

О тче наш, Иже еси́ на небесе́х! Да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет Ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

Г о́споди, поми́луй. (12 раз)

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

П рииди́те, поклони́мся Царе́ви на́шему Бо́гу.

П рииди́те, поклони́мся и припаде́м Христу́, Царе́ви на́шему Бо́гу.

П рииди́те, поклони́мся и припаде́м Самому́ Христу́, Царе́ви и Бо́гу на́шему.

П салом 90

Ж ивы́й в по́мощи Вы́шняго, в кро́ве Бо́га Небе́снаго водвори́тся. Рече́т Го́сподеви: Засту́пник мой еси́, и Прибе́жище мое́, Бог мой, и упова́ю на Него́. Яко Той изба́вит тя от се́ти ло́вчи и от словесе́ мяте́жна, плещма́ Свои́ма осени́т тя, и под криле́ Его́ наде́ешися: ору́жием обы́дет тя и́стина Его́. Не убои́шися от стра́ха нощна́го, от стре́лы летя́щия во дни, от ве́щи во тьме преходя́щия, от сря́ща и бе́са полу́деннаго. Паде́т от страны́ твоея́ ты́сяща, и тма одесну́ю тебе́, к тебе́ же не прибли́жится: оба́че очи́ма твои́ма смо́триши, и воздая́ние гре́шников у́зриши. Яко Ты, Го́споди, упова́ние мое́, Вы́шняго положи́л еси́ прибе́жище твое́. Не прии́дет к тебе́ зло, и ра́на не прибли́жится телеси́ твоему́. Яко а́нгелом Свои́м запове́сть о тебе́, сохрани́ти тя во всех путе́х твои́х. На рука́х во́змут тя, да не когда́ преткне́ши о ка́мень ногу́ твою́. На а́спида и васили́ска насту́пиши, и попере́ши льва и зми́я. Яко на Мя упова́, и изба́влю и; покры́ю и, я́ко позна́ и́мя Мое́. Воззове́т ко Мне, и услы́шу его́; с ним есмь в ско́рби, изму́ его́, и просла́влю его́; долгото́ю дний испо́лню его́, и явлю́ ему́ спасе́ние Мое́.

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

А ллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа, сла́ва Тебе́, Бо́же. (Трижды)

Т ропарь, глас 4-й:

С о ду́хи пра́ведных сконча́вшихся, ду́шу раба́ Твоего́, Спа́се, упоко́й, сохраня́я ю во блаже́нной жи́зни, я́же у Тебе́, Человеколю́бче.

В поко́ищи Твое́м, Го́споди, иде́же вси святи́и Твои́ упокоева́ются, упоко́й и ду́шу раба́ Твоего́, я́ко Еди́н еси́ Человеколю́бец.

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху.

Т ы еси́ Бог, соше́дый во ад, и у́зы окова́нных разреши́мый, Сам и ду́шу раба́ Твоего́ упоко́й.

И ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Е ди́на Чи́стая и Непоро́чная Де́во, Бо́га без се́мени ро́ждшая, моли́ спасти́ся душе́ его́.

С едален, глас 5-й:

П око́й, Спа́се наш, с пра́ведными раба́ Твоего́, и сего́ всели́ во дворы́ Твоя́, я́коже есть пи́сано, презира́я, я́ко Благ, прегреше́ния его́ во́льная и нево́льная, и вся я́же в ве́дении и не в ве́дении, Человеколю́бче.

К ондак, глас 8-й:

С о святы́ми упоко́й, Христе́, ду́шу раба́ Твоего́, иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, ни воздыха́ние, но жизнь безконе́чная.

И кос:

С ам Еди́н еси́ Безсме́ртный, сотвори́вый и созда́вый челове́ка, земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, и в зе́млю ту́южде по́йдем, я́коже повеле́л еси́, Созда́вый мя и реки́й ми: я́ко земля́ еси́, и в зе́млю отъи́деши, а́може вси челове́цы по́йдем, надгро́бное рыда́ние творя́ще песнь: аллилу́иа, аллилу́иа, аллилу́иа.

Д осто́йно есть я́ко вои́стинну блажи́ти Тя, Богоро́дицу, Приснобла́же́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем.

С ла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Г о́споди, поми́луй. (Трижды) Благослови́.

М оли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

В о блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшему рабу́ Твоему́ (имя) , и сотвори́ ему́ ве́чную па́мять.

Молитвы на кладбище, как поминать усопшего

Согласно христианскому вероучению, прекращение земной жизни человека не является абсолютным концом его существования. После смерти душа продолжает свой путь, и о ней нужно молиться, чтобы она обрела покой. Делать это можно по-разному: вслух или про себя, своими словами или используя уже существующие молитвы. В нашем материале мы поговорим о нескольких способах поминовения покойных, в храме и дома.

Чтение Псалтыри

Сразу же после смерти христианина можно начинать читать над ним Псалтырь и повторять чтение регулярно, до самого погребения. Однако сегодня далеко не все умеют это делать. Можно заказать чтение Псалтыри в храме или монастыре. Неусыпаемая псалтырь – это непрерывное чтение, которое производят монахи, упоминая имена всех усопших, перечисленные в поданных записках.

Поминовение на литургии

Самое важное моление об усопших в православии совершается во время Божественной литургии – главного богослужения христианской церкви. Для того чтобы заказать молитву о покойном, необходимо накануне литургии прийти в храм и подать записку с именем поминаемого человека. Следует знать, что поминовение (а также заказ панихиды, сорокоуста и литии, о которых пойдет речь далее) возможны только для крещеных христиан. В записке указываются имена, данные при крещении, в родительном падеже («Татианы, Алексия» вместо «Татьяны, Алексея»). Количество имен может быть любым, не обязательно вписывать в одну записку одного человека. Заказывая поминовение, прихожане вносят небольшое пожертвования на нужды храма.

Перед службой священник вынимает частицу из Святых Даров во имя покойного, указанного в записке, то есть изымает частицу из просфор и погружает ее в особый сосуд с вином. Просфора и вино символизируют плоть и кровь Христовы. Священник просит омыть грехи поминаемых кровью Христа и молитвами святых, то есть отпустить их.

Панихида

Панихида – это богослужение, во время которого просят об отпущении грехов покойного и обретении им Царствия Небесного. Панихиду обычно заказывают:

  • сразу после смерти человека;
  • на третий, девятый и сороковой день после кончины;
  • на годовщину смерти, именин, дня рождения;
  • на Радоницу.

Впрочем, священнослужители говорят, что панихиду можно заказывать и чаще, особенно в первые дни после смерти. Считается, что в это время особенно важно молиться о душе умершего.

Заказ сорокоуста об упокоении

Сорокоуст – это молитва о живых или покойных, совершаемая во время литургии. Такое название связано с тем, что в течение сорока служб за человека вынимают частицу Святых Даров и просят о здравии или упокоении. Заказать сорокоуст также можно, подав записку в храм. Причем срок в сорок дней, во время которого совершаются службы, самый распространенный, но не обязательный. Можно продлить его до полугода и даже года.

Краткая лития

Краткую литию любой верующий может совершить самостоятельно. Для этого предусмотрен определенный порядок, который мы не будем здесь рассматривать; отметим только, что лития включает в себя несколько песнопений, прочтение молитв и отрывков из священных текстов. Также литию можно заказать в церкви. Она длится меньше, чем панихида, всего 5-7 минут. Можно сказать, что лития – это традиционное поминовение, тогда как панихида – особенно важное.

Молитва дома и в храме

Поминовение на литургии, панихида, лития и сорокоуст, безусловно, важны, ведь во время них за усопшего молится церковь. Однако не менее значима молитва родных и близких. Они находились в наибольшей близости с покойным, больше других знали о его страданиях, сомнениях, добрых и недобрых делах. Поэтому именно им надлежит усердно молиться об умершем. Делать это можно дома или в церкви, в любое время. Самой важной считается молитва о новопреставленных, то есть скончавшихся недавно, меньше сорока дней назад.

Молиться можно так, как человек привык. К Богу и святым обращаются с просьбой отпустить грехи, упокоить душу человека, принять ее в рай. Обо всем этом можно просить своими словами. Существуют также церковные молитвы. Обычно можно найти подходящую в зависимости от степени родства с покойным или от времени, прошедшего с момента смерти. Есть молитвы об упокоении матери, отца, ребенка; молитвы, которые читают на девятый день после смерти, до сорока дней, через год после кончины.

Раньше был распространен обычай подавать милостыню или оказывать другую помощь нуждающимся, прося их при этом помолиться за покойного. Сегодня он почти ушел в прошлое, хотя это по-прежнему остается допустимым и соответствует духу христианского учения.

Как молиться о тех, для кого нельзя заказать богослужение

Существует очень распространенный вопрос: можно ли молиться о тех людях, которых не поминают в церкви? К ним относятся как просто некрещеные, так и еретики, и самоубийцы. Многие священнослужители высказывали свою точку зрения по этому поводу. Чаще всего встречается следующий ответ. Если отойти от формализма, молиться следует о каждом человеке, ведь пути Господа неисповедимы, а милосердие безгранично. В конце концов Он желает, чтобы все люди спаслись и познали истину. Возможно, покойный при жизни не был в лоне Церкви, или отвернулся от Бога, или впал во грехи и не раскаялся. Но у него остались любящие близкие, которые могут молиться о том, чтобы Господь простил его.

Однако такую молитву священнослужители рекомендуют совершать только в домашней обстановке. За некрещеных и самоубийц молятся дома, перед иконами. Молитва имеет силу, ведь ее совершает человек верующий, и значит, являющийся частью Церкви. Тем не менее, в храме этого делать не положено.

Заупокойная лития — особое моление установленое для поминовения усопших. По сути своей это сокращенная Панихида, читаемая в храмах, домах и на кладбищах, священнослужителями и мирянами. Данный текст — общеупотребительный, адаптирован для чтения мирянами дома и на кладбище.

Моли́твами святы́х оте́ц на́ших, Го́споди Иису́се Христе́, Бо́же наш, поми́луй нас. Ами́нь.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Сла́ва Отцу́ и Сы́ну и Свято́му Ду́ху, и ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в. Ами́нь.

Пресвята́я Тро́ице, поми́луй нас; Го́споди, очи́сти грехи́ на́ша; Влады́ко, прости́ беззако́ния на́ша; Святы́й, посети́ и исцели́ не́мощи на́ша, и́мене Твоего́ ра́ди.

Го́споди, поми́луй. (Трижды) Слава, и ныне:

О́тче наш, И́же еси́ на небесе́х, да святи́тся и́мя Твое́, да прии́дет ца́рствие Твое́, да бу́дет во́ля Твоя́, я́ко на небеси́ и на земли́. Хлеб наш насу́щный даждь нам днесь; и оста́ви нам до́лги на́ша, я́коже и мы оставля́ем должнико́м на́шим; и не введи́ нас во искуше́ние, но изба́ви нас от лука́ваго.

И абие поют тропари сия. Глас 4:

Со ду́хи пра́ведных сконча́вшихся, / ду́ши раб Твои́х, Спа́се, упоко́й, / сохраня́я их во блаже́нной жи́зни, / я́же у Тебе́, Человеколю́бче.

В поко́ищи Твое́м, Го́споди, / иде́же вси святи́и Твои́ упокоева́ются, / упоко́й и ду́ши раб Твои́х, / я́ко Еди́н еси́ Человеколю́бец.

Слава: Ты еси́ Бог соше́дый во ад, и у́зы окова́нных разреши́вый, / Сам и ду́ши раб Твои́х упоко́й.

И ныне: Еди́на чи́стая и непоро́чная Де́во, Бо́га без се́мене ро́ждшая, / моли́ спасти́ся душа́м их.

Молитва

Помяни́, Го́споди Бо́же наш, в ве́ре и наде́жди живота́ ве́чнаго усо́пшаго раба́ Твоего́ (усо́пшую рабу́ Твою́, усо́пших раб Твои́х) (имена их), и я́ко благ и человеколю́бец, отпуща́яй грехи́, и потребля́яй непра́вды, осла́би, оста́ви, и прости́ вся во́льная его́ (ея́) согреше́ния и нево́льная, возставля́я его́ (ю) во свято́е второ́е прише́ствие Твое́ в прича́стие ве́чных Твои́х благ, и́хже ра́ди в Тя еди́наго ве́рова, и́стиннаго Бо́га и человеколю́бца; я́ко Ты еси́ воскресе́ние и живо́т, и поко́й рабу́ Твоему́ (рабе́ Твоей, рабо́м Твои́м) (имена их), Христе́ Бо́же наш, и Тебе́ сла́ву возсыла́ем, со безнача́льным Твои́м Отце́м, и с Пресвяты́м Ду́хом, ны́не и при́сно и во ве́ки веко́в, ами́нь.

Кондак, глас 8:

Со святы́ми упоко́й, / Христе́, ду́ши раб Твои́х, / иде́же несть боле́знь, ни печа́ль, / ни воздыха́ние, / но жизнь безконе́чная.

Сам еди́н еси́ безсме́ртный, / сотвори́вый и созда́вый челове́ка: / земни́и у́бо от земли́ созда́хомся, / и в зе́млю ту́южде по́йдем, / я́коже повеле́л еси́, созда́вый мя и реки́й ми: / я́ко земля́ еси́, и в зе́млю оты́деши: / а́може вси челове́цы по́йдем, / надгро́бное рыда́ние, творя́ще песнь: / аллилу́ия, аллилу́ия, аллилу́ия.

Досто́йно есть я́ко вои́стину блажи́ти Тя Богоро́дицу, Присноблаже́нную и Пренепоро́чную и Ма́терь Бо́га на́шего. Честне́йшую Херуви́м и сла́внейшую без сравне́ния Серафи́м, без истле́ния Бо́га Сло́ва ро́ждшую, су́щую Богоро́дицу Тя велича́ем

Сла́ва, и ны́не: Го́споди, поми́луй, трижды.

Живы́ми и ме́ртвыми облада́яй, Го́споди, Иису́се Христе́, Сы́не Бо́жий, моли́твами Пречи́стыя Твоея́ Ма́тере, святы́х сла́вных и всехва́льных Апо́стол, преподо́бных и богоно́сных оте́ц на́ших и всех святы́х, ду́ши от нас преста́вльшихся рабо́в Свои́х [имярек], в селе́ниих пра́ведных учини́, в не́дрех Авраа́ма упоко́й и с пра́ведными сопричти, и нас поми́луй, я́ко Благ и Человеколю́бец. Ами́нь. И абие: Во блаже́нном успе́нии ве́чный поко́й пода́ждь, Го́споди, усо́пшим рабо́м Твои́м [имярек], и сотвори́ им ве́чную па́мять.

Поют: Ве́чная па́мять, трижды.

По традиции так же поют:

Ду́ши их во благи́х водворя́тся и па́мять их в род и род.

Святы́й Бо́же, Святы́й Кре́пкий, Святы́й Безсме́ртный, поми́луй нас. (Трижды)

Помяни, Господи Боже наш, в вере и надежде жизни вечной преставившегося раба Твоего, брата нашего (имя), ибо ты Милостивый и Человеколюбивый, отпусти грехи и прости ошибки, ослабь, оставь и прости все вольные его согрешения и невольные, избавь его вечной муки и огня геенского, и даруй ему причастие и наслаждение вечных Твоих благ, уготованных любящим Тебя: хоть и согрешил, но не отступил от Тебе, и безусловно в Отца и Сына и Святого Духа, Бога Тебя в Троице славимого, веровал, и Единицу в Троицу и Троицу в Единстве православно даже до последнего своего издыхания исповедовал. Тем же милостив ему будь, и веру в Тебя вместо дел вмени, и со святыми Твоими упокой: ибо нет человека живущего и не согрешающего[32]. Но Ты Един без всякого греха, и правда Твоя, правда во веки, и Ты Един Бог милостей и щедрот, и человеколюбия, и Тебе славу воссылаем, Отцу и Сыну и Святому Духу, ныне, и всегда, и во веки веков. Аминь.

Читайте также

Канон о едином усопшем

Канон о едином усопшем Моли?твами святы?х отец наших, Го?споди Иису?се Христе? Бо?же наш, поми?луй нас. Ами?нь.Святы?й Бо?же, Святы?й кре?пкий, Святы?й безсме?ртный, поми?луй нас. (Читается трижды, с крестным знамением и поясным поклоном)Сла?ва Отцу? и Сы?ну и Свято?му Ду?ху, и ны?не,

Урок молитвы: Самый совершенный образ молитвы — молчание

Урок молитвы: Самый совершенный образ молитвы — молчание Самый совершенный образ молитвы — молчаливая молитва. Молчание!…Да молчит всякая плоть человеча…В молчании, тишине, в тайне происходит обожение. Там происходит самое подлинное (алитини) служение. Но чтобы

48. Как достигнуть надлежащей нерассеянной молитвы. Приготовление к должному отправлению молитвы

48. Как достигнуть надлежащей нерассеянной молитвы. Приготовление к должному отправлению молитвы Пишете, что никак не управитесь с мыслями, все отбегают, и молитва идет совсем не так, как бы хотелось; а днем, среди занятий и встреч с другими, почти и не вспомнишь о

516. Существенная сторона молитвы. Изменяемость домашнего правила. Дар непрестанной молитвы

516. Существенная сторона молитвы. Изменяемость домашнего правила. Дар непрестанной молитвы Милость Божия буди с вами! Д.М. Молитва, которую вы совершаете, внутренняя, от души, от себя, по чувству своих нужд духовных паче и других, есть настоящая молитва. И извольте

571. Об усопшем митр. Исидоре и его преемнике. О покое и труде в уединении

571. Об усопшем митр. Исидоре и его преемнике. О покое и труде в уединении Милость Божия буди с вами! И понять не умею, каким образом сделалось, что я так просрочил вам ответом. Все думалось, что вчера только получено письмо, следовательно ответить без греха можно отложить на

895. Существо молитвы. Много ли внимания надо отдавать внешним приемам при совершении молитвы

895. Существо молитвы. Много ли внимания надо отдавать внешним приемам при совершении молитвы Милость Божия буди с вами! Молитва — дело внутреннее. Все, что при этом делается внешне, к существу дела не принадлежит, а есть внешняя обстановка. Все, что бывает будто хорошего от

1365. Благословение в путь и успокоение об усопшем муже и домашних тревогах

1365. Благословение в путь и успокоение об усопшем муже и домашних тревогах Милость Божия буди с вами! Благослови Господи путь ваш! Покров Божий буди на вас, и в дороге, и в тех местах, где будете, и на возвратном пути! Упокой Господи супруга вашего. Тамошние ощущают, когда от

6. Свечница в храме отказалась принять прошение о сорокоусте по усопшем — крещеном, но неверующем и невоцерковленном, сказав, что о таком человеке нельзя подавать на сорокоуст и можно лишь заказать чтение о нем Псалтири. Права ли она?

6. Свечница в храме отказалась принять прошение о сорокоусте по усопшем — крещеном, но неверующем и невоцерковленном, сказав, что о таком человеке нельзя подавать на сорокоуст и можно лишь заказать чтение о нем Псалтири. Права ли она? К сожалению, мы имеем здесь дело с той

Молитвы для получения благодатной помощи и поддержки. Молитвы Пресвятой Богородице

Молитвы для получения благодатной помощи и поддержки. Молитвы Пресвятой Богородице Почитание Божьей Матери на Руси Поклонение Пресвятой Богородице как защитнице Русской земли и заступнице за русский народ – давняя традиция Христианской Руси.За тысячу лет Божья

Молитвы при разлучении души и тела. Заупокойные молитвы

Молитвы при разлучении души и тела. Заупокойные молитвы Перед текстами поминальных молитв вспомним слова Иоанна Златоуста:Постараемся, сколько возможно, помогать усопшим, вместо слез, вместо рыданий, вместо пышных гробниц – нашими о них молитвами, милостынями и

Молитвы для получения благодатной помощи и поддержки Молитвы Пресвятой Богородице

Молитвы для получения благодатной помощи и поддержки Молитвы Пресвятой Богородице Почитание Божьей Матери на Руси Поклонение Пресвятой Богородице как защитнице Русской земли и заступнице за русский народ – давняя традиция Христианской Руси.За тысячу лет Божья Матерь

Молитвы,читаемые в болезнях и о болящих Молитвы ко Господу Иисусу Христу Тропарь

Молитвы,читаемые в болезнях и о болящих Молитвы ко Господу Иисусу Христу Тропарь Скорый в заступлении един сый, Христе, скорое свыше покажи посещение страждущему рабу Твоему (имя), и избави от недуг и горьких болезней, и воздвигни во еже пети Тя и славити непрестанно,

Объяснение молитвы Господней у святого Киприана — свидетельство о пребывании. Первое прошение молитвы: Да святится имя Твое

Объяснение молитвы Господней у святого Киприана — свидетельство о пребывании. Первое прошение молитвы: Да святится имя Твое 4. Прочтите как можно внимательнее объяснение этой молитвы в книге блаженного мученика Киприана, которую написал он об этом предмете и которая

Глава 248: О времени молитвы и преимуществе совершения молитвы в установленное время.

Глава 248: О времени молитвы и преимуществе совершения молитвы в установленное время. 309 (521). Передают, что однажды, когда аль-Мугира бин Шу‘ба, находившийся в то время в Ираке, совершил молитву позже (начала установленного времени)[552], к нему явился Абу Мас‘уд аль-Ансари, да

Глава 458: О том, как пророк, да благословит его Аллах и приветствует, вставал ото сна для совершения ночной молитвы, и о том, какие ночные молитвы отменялись.

Глава 458: О том, как пророк, да благословит его Аллах и приветствует, вставал ото сна для совершения ночной молитвы, и о том, какие ночные молитвы отменялись. 569 (1141). Сообщается, что Анас, да будет доволен им Аллах, сказал: «Бывало так, что посланник Аллаха, да благословит его

ЧАСТНОЕ ХОДАТАЙСТВО ОСТАВШИХСЯ НА ЗЕМЛЕ РОДСТВЕННИКОВ, ДРУЗЕЙ, ЗНАКОМЫХ ОБ УСОПШЕМ

ЧАСТНОЕ ХОДАТАЙСТВО ОСТАВШИХСЯ НА ЗЕМЛЕ РОДСТВЕННИКОВ, ДРУЗЕЙ, ЗНАКОМЫХ ОБ УСОПШЕМ Частным богослужением называется то, которое совершается одним лицом или одним домашним обществом, дома или в церкви. К этому богослужению относятся молитвы утренняя и вечерняя перед

Ссылка на основную публикацию